Spotreba paliva
Účinnosť alebo spotreba paliva je dôležitá pre zníženie emisií CO2 a nákladov na jazdu. Rozdiel medzi každou kategóriou znamená zníženie alebo zvýšenie spotreby paliva o 3-4%.Priľnavosť na mokrej vozovke
Priľnavosť na mokrej vozovke je kľúčovou bezpečnostnou vlastnosťou. Pneumatiky sú hodnotené od A do E; A znamená najkratšiu brzdnú vzdialenosť na mokrom povrchu. Rozdiel v kategórii môže znamenať predĺženie brzdného odhadu o dĺžku vozidla (3-6 metrov).Hlučnosť/Externá hlučnosť
Existujú tri hodnotenia hlučnosti: A, B a C.Hodnotenie A produkuje najnižšie úrovne vonkajšieho hluku, zatiaľ čo hodnotenie C produkuje najvyššie.
Letné pneumatiky Matador MP 85 HECTORRA 4x4 sú vysokorýchlostné pneu, ktoré majú asymetrický dezén určený pre segment vozidiel SUV a to v TOP segmente ULTRA HIGH PERFORMANCE. Asymetrický orientovaný typ dezénu modernej koncepcie poskytuje optimálnu ovládateľnosť a bezpečnosť na mokru aj suchu. MP 85 je určená pre automobily triedy SUV pre rýchlu a bezpečnú jazdu s odporúčaním 90% cesta a 10% terén.
Letné pneumatiky MP85 Hectorra 4x4
- skvelý pomer cena/kvalita
- tichá pneumatika
- minimálne riziko aquaplaningu
História značky Matador
Slovenský výrobca pneumatík bol založený v roku 1905 a spoločnosť sa zaoberala výrobou gumových predmetov, ako sú remene a hadice. Prvé pneumatiky sa začali vyrábať v roku 1925 a Matador bol tak prvou továrňou na pneumatiky v bývalom Československu, pretože Barum vo svojej dnešnej podobne začal vyrábať až o 6 rokov neskôr. V 30.tych rokoch 20.teho storočia pneumatiky Matador boli obuté na všetkých autách našej slávnej automobilovej histórie. Matadorky obúvali také značky ako Aero, Škoda alebo Tatra. Po 2. svetovej vojne v roku 1945 došlo k zoštátneniu podniku a o rok neskôr bol Matador vyhlásený ako národný podnik. V roku 1946 začal raketový rozvoj automobilizmu a domáci výrobcovia nestíhali pokryť všetky požiadavky veľkých firiem a reťazcov. Došlo tak k rozhodnutiu, že Matador postaví novú továrňu v Púchove. Prvá pneumatika z nového závodu vyšla v roku 1950. S pádom komunistického režimu sa spoločnosť transformuje na akciovú a v roku 1993 opäť vyrába pneumatiky pod názvom Matador. Darilo sa mu veľmi dobre i v divokých 90.tych rokoch kedy otvorili továreň v Rusku na pneumatiky Matador-Omskšina. V roku 1998 bol spolu s Continentalom založený spoločný podnik Continental Matador Rubber Púchov na výrobu nákladných pneumatík. Matador preráža aj na Africký trh. v roku 2004 otvára závod v Etiópii , v roku 2007 ale získal majoritný podiel 51% nemecký Continental, čo Matadoru otvorilo nové možnosti a s ich podporou im otvára cestu na východný trh. O rok neskôr Continental zvýšil svoje investície a získal 66% podiel, postupne už v roku 2009 vlastní 100% akcií Matadoru a v rovnakom roku otvára obrovské logistické centrum pre strednú Európu a stavia výrobnú halu v Púchove.
Šírka | 225 |
Výška | 65 |
Priemer | R17 |
Sezóna | Letné pneumatiky |
Hmotnostný index | 102 (850kg) |
Rýchlostný index | H |
Druh pneumatiky | Štandardná |
Prilnavosť na mokrom povrchu | C |
Spotreba paliva | D |
Hlučnosť - typ | B |
Hlučnosť pneumatiky | 71 |
Hmotnosť | 11.54 |
Typ | Osobné/SUV pneumatiky |
EPREL | 506306 |
