Letné pneumatiky Pirelli Scorpion VERDE 235/50 R20 SCORPION VERDE 100W MO MFS
Letné pneumatiky Pirelli Scorpion Verde sú prvým produktom u ktorého snaha o ochranu životného prostredia vyústila do automobilov triedy SUV. Momentálne patrí na špičku svojej kategórie spĺňajúce normy EÚ. Pneumatika predstavuje nové technologické riešenia a ekologickú šetrnosť bez obetovania bezpečnosti výkonnosti. U Scorpion Verde bol proces vývoja založený na zelenom prístupe ktorý viedol k využitiu zmesy obsahujúcej polyméry. Tieto zmesy zlepšujú priľnavosť na mokrom povrchu a garantujú vysokú úroveň bezpečnosti aj za nepriaznivého počasia. Pneumatiky Scorpion Verde splňujú nové normy hlučnosti ktoré začali platiť od roku 2012. Štyri široké obvodové drážky rýchlo odvádzajú vodu z kontaktnej plochy a zabraňujú tak vzniku aquaplaningu. Pneumatika má pevné vnútorné rameno ktoré umožňuje výborný bočný záber aj na mokrej vozovke. Pirelli Scorpion Verde zaisťujú vysoký kilometrový výkon a nižšiu spotrebu paliva.
Letné pneumatiky Pirelli Scorpion Verde a ich výhody
- šetrná k životnému prostrediu
- nízka hlučnosť a spotreba
- tuhá konštrukcia
- komfortná
- prľnavosť na vode
História značky Pirelli
V roku 1872 v Talianskom meste Miláno založil mladý inžinier Giovanni Battista Pirelli spoločnosť G.B. Pirelli & Co, spoločnosť na výrobu gumových predmetov. Najväčší úspech ale dosialhla firma výrobou elektrických priemyslových a telegrafných káblov. Hlavne výroba káblov vyniesla Pirelli obrovské zisky. Spoločnosť sa v roku 1886 zaoberala aj pokládkami káblov na morskom dne červeného mora, alebo aj k Baleárskym ostrovom. V roku 1892 postihla Taliansko ekonomická kríza a továrni sa už nedarilo tak ako pred tým. O dva roky neskôr bola založená divízia výroby pneumatík, ktorá bola v tom období na obrovskom vzostupe, čo sa ukázalo ako veľmi dobré riešenie. V prvom desaťročí 20. storočia továreň vyrábala pneumatiky pre prvé autá. V roku 1914 si Pirelli patentovala pneumatiku určenú pre asfaltový povrch. Veľký úspech zaznamenala Pirelli na pôde motoršportu, kde v roku 1925 zvíťazila s Alfou Romeo Gastone Brilli Peri v Grand Prix Italia. V roku 1932 zomrel riaditeľ a zakladateľ spoločnosti a vedenie prevzali jeho synovia. Pirelli naďalej vyrába káble a je úspešná pri motoršporte. Vo vojne, spadla spoločnosť do rúk nemcom a začali sa sústreďovať na vojenský materiál. Výroba sa po vojne v 50.tych rokoch vrátila do normálu a začala s koaxiálnymi káblami pre televízory a telefony, zároveň sa pneumatiky Pirelli stávajú dodávateľom pre závody Formula 1 kedy v rovnakom období vznikol dezén Cinturato Radial. Rada Cinturato sa vyznačovala vysokým komfortom a bezpečnosťou so špičkovými vlastnosťami. V 80.tych rokoch Pirelli preniká i do výroby motocyklových pneumatík. Vďaka akvizícii s nemeckým Metzelerom vyrába pneumatiky pre cestovné moto. V ďalších rokoch vzniká rada Pirelli Zero, ktoré poskytujú špičkový výkon pre silné autá a zároveň beží výroba pre nákladné automobily.
Šírka | 235 |
Výška | 50 |
Priemer | R20 |
Sezóna | Letné pneumatiky |
Hmotnostný index | 100 (800kg) |
Rýchlostný index | W |
Druh pneumatiky | Štandardná |
Prilnavosť na mokrom povrchu | A |
Spotreba paliva | B |
Hlučnosť - typ | B |
Hlučnosť pneumatiky | 70 |
Hmotnosť | 12.45 |
Typ | Osobné/SUV pneumatiky |
EPREL | 595764 |
Homologizácia | Mercedes |
EAN | 8019227291377 |